lördag 7 februari 2009

Dagens fångst



N
og för att det är en härlig känsla att dra upp en riktig firre, men känslan när man fyndar på loppis är svårslagen!






Kaksprits i bleckplåt med tre insatser, blomlåda i trä, Kockumsljusstake, en djup tallrik, Rörstrands Bengali, vit sockerskål/vas (Portugal).



Allt till det facila priset av .... Ja, vad tror ni?! Gissa! Ni vinner inget, bara äran av att vara en riktig loppiskännare! Det är en riktig loppis, kan jag väl tillägga, ingen "Antikviteter/loppis".


Nej Jenny, du får inte vara med och gissa!








Nu är det dags för eftermiddagskoppen och en bit nybakat!



Lena

27 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Vilken kul tävling, självklart vill jag vara med! :-) Eftersom det verkar som att du har tokfyndat gissar jag på 45 kr för allt.

Nja, rymddräkt hade jag inte på mig, men väl min systers stora gamla kappa med förkläde UTANPÅ, så ja, du kan ju tänka dig hur snygg jag (inte) var :-).

Ha en bra fortsättning på helgen!

Kram från Helena

Grodmamman sa...

Har ingen aning om vad du betalat, men det kan inte vara mycket eftersom du är så nöjd!:)
Gillade din trälåda jätte mycket!
Kram

Anneli sa...

Hej, Lena!!

Ja, den känslan slår allt!! Hos oss brukar det bli, att grabbarna åker iväg på en fiske- eller golftur och så drar jag iväg till en loppis...eller två!!

Och du...du låter så himla nöjd så jag tror nog att du kommit undan något billigare än vad som är brukligt här i STHLM:s trakten...gissar...hmmm 100 riksdaler!! Jag pillade på en likadan kaksprits häromveckan och priset för den (på en loppis) var120 spänn...undrar vad du gett för din...;)???


Ha en ssssskön helg!!!

K R A M

♥ Fyra årstider sa...

Tokfina saker ..men gissa jag fyndar sällan, men vi säger väl 120:- .
Kram Lotta

chokladblomma sa...

Vilka fin-fina fynd!!
Kanske ahr du betalat 83 kronor?!
Jag har verkligen ingen aning!
Det var alldeles för länge sedan jag gick på loppis.. börjar bli dags nu mao!!!
Ha det bra
Kram

Karin sa...

Åhh, vilka underbara fynd du har gjort Lena. Jag var iväg med Helena men kom bara hem med ett litet fat och några fototidningar! :) Läckert med pärlhyacinterna i den fina skålen. Supersvårt att gissa men om det är riktigt billigt så slår jag till på 75 kr!

Det vore så roligt att träffas på Sofieros trädgårdsdagar! Ha en skön lördagskväll! Kram Karin

Lilla huset på prärien sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lilla huset på prärien sa...

Ha, ha, ha! Nej den där lilla yttepytte texten såg jag faktiskt inte *skrattar* Tja, då håller jag väl inne med min gissning då *surar*

Jag vet ändå att det är jag som får pris sen *ler*

Kram J

rosenskära sa...

Jenny, jag var ju tvungen att ta bort din kommentar!

Du kanske behöver läsglasögon när jag skriver med de minsta bokstäverna...

Love u/L

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jag gissar på 30 kr för rubbet. kanske 35... Gissar på min egen nivå! ;)
Vilka underbara saker... Alltihopa!

Hoppas att allt är väl med dig!

Jag måste tacka dig för dina alltid så härliga kommentarer som du lämnar efter dig. Du ska veta att de gör mig så glad.
Har funderat lite på det du skrev på min blogg. Om det där med att du ogillar när folk skriver illa om andra på sina bloggar. Funderade på om du tänkte på någon särskild? Kanske bimbosarna som krigade offentligt? DET var heltöntigt!!!

Och så tycker jag ju att du borde varit med i utlottningen av sjalen! Skulle inte någon av dina tjejer passat i den om inte du gör det? Men , men, det är upp till dig såklart! :)

Ha en fortsatt fin helg!
Kram Hanna

Jenny sa...

Åh vilka fina grejer du fyndat!!
vad kan de ha kostat?? 40 spänn kanske??? :)
kram Jenny

lottens vita och gröna sa...

oh grattis till ljuuuuuuuuva ting, ryser nästan, villhaallt!!!!! nääääääää tokfynd, gu vad svårt, en hundring då, jag kan ta allt för edet dubbla..vad du än säger, hihi! begali har jag med span på och trälådan ohhhhh suck! ha det gott, i natt kommer du somna med ett riktigt flin tror jag, fniss! varmkram lotten

In my house sa...

Jättehärliga bilder,,,, vår knoppar är nåt speciellt!!!! det finns härliga växter som man blir sugen på,,, varje årstid,,, de ä ju kul!!!

Ha de gottit kram josse

Viola sa...

VIOLAN som bor på loppis drar till med femtilappen, kan det stämma, underbara fynd och önskar dig en skön söndag, kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det är helt sant:)
Jättefina saker du hittade.
Kram Lallis

IKT i min vardag sa...

Jag vill också försöka mig på en gissning...70:- får det blir. Vädigt fina fynd. Måste också säga att ditt krokushav i clementinl¨dan var ljuvligt!

Kram Linda

marianaskeramik sa...

oj svårt att gissa men jag drar till med.........135kr
ha de gott
marianaskeramik

Ett hus i vitt sa...

Oj vad mycket fint du har hittat!! Hihi jag vågar nog inte gissa, tror dock att du fått dem mycket billigt :-). Gillade jätemycket den lilla lådan med handtag. Kram, Anette

marianaskeramik sa...

hej igen
ja visst säljs tallrikarna. just nu enbart här i dalarna. vill du köpa till dig själv eller till butik? om du är intresserad så mejla mig istället
info@marianaskeramik
ha de
marianaskeramik

Tulipa sa...

Är Jenny diskvalificerad?
*hihi*
Ja du...60 kr kanske...?

Hur tar man bort en kommentar?
Det vill jag väldigt gärna veta...trodde kanske att man inte kunde det!
Men du verkar ha raderat en deltagare *smile*

Kram Mariette

sand mellan tårna sa...

Den där blomlådan hade jag nästan kunnat döda för.... haha.. Längtar tills det blir loppisdags här där jag bor.

Du.... att du skrev om bordet från ikea var superbra! Inte surtant, bara förvarnad! Såg du att jag skrev om det under inlägget ifall ngn mer ville komma med ideér.

Vart ligger ilva?

Kram Linda

Marie sa...

Hej Lena!

Tack för dina kommentarer hos mig!

Får nog hålla med om att känslan när man har fyndat på loppis är helt oslagbar, man är såååå nöjd!! Du har hittat jätefina saker och om jag ska gissa vad du har betalat så drar jag till med 55 kr! Jag var på två loppisar igår, hittade ingenting! Vet inte om det var utbudet som var dåligt eller om det är jag som börjar bli kräsen, hihi.

Ha en riktigt bra vecka!
Kram Marie

Ps. Såg din sekretär, helt ljuvlig!

EN INREDOHOLIC sa...

Godetid så fridfullt lugnt och härligt det ser ut.

Önskar dig en fin start på veckan! Kram Jannice

sand mellan tårna sa...

Lena om du skickar mig din blomlåda blir jag inte ledsen..... *ASG*

Klart jag inte blev ledsen.... det är ju toppen när någon förklarar, jag skulle ändå se det live innan köp, ofta kan vi kolla på sakerna och sedan beställa på nätet. Då slipper man hyra kärra....

väntar med spänning på bordet, malmö är ju föööör långt bort.

Kramar Linda

johanna sa...

Hej
å vad svårt...kanske 157:-=)Fina saker var det ialla fall.....
kraaaam

Mia sa...

Låter bli gissningen men vilka fantastiska loppisfynd. Trälådan är verkligen en favorit hos mig, så fin.

Ha en fin vecka!
Kram Mia

atmosphere sa...

Jag gissar på 65 spänn. Nog för att bara kockumsljusstaken borde kosta det tredubbla...
Tack för alla superlativ & härliga kommentarer. Du och Jenny är experter på att få mig att le. (inte för att jag har svårt för det annars heller, men lite extra ler jag allt!)
Ser fram emot när du kommer och hälsar på. Sen behöver man ju inte äga allt som är vackert, d.v.s att det inte alltid krävs en tjock spargris för att handla.
Dessa ord borde kanske inte komma från mig, men du vet, man lever inte alltid som man lär.
KRAM,
Ingrid