tisdag 10 februari 2009

Lite av varje




I morse var jag i Landskrona hos min osteopat Daniel, han har räddat min rygg från spänningsdöden! Här kan ni läsa mer om osteopati om ni är intresserade/nyfikna!


När jag ändå hade kört dit, var det ju inte så långt att fortsätta till Malmö - en liten "förgylla vardagen-tur".
För nytillkomna läsare, som undrar vad jag egentligen gör på dagarna, är jag arbetssökande på deltid. Vardagslyx av den här arten, kan jag unna mig tack vare ett välförtjänt avgångsvederlag.


Vi behöver en arbetslampa till sekretären, så jag gick till Granit och köpte den här snyggingen,







Tycker den känns som en riktig klassiker, dessutom till riktigt bra pris, 389 kr. Men de har nog kikat lite mer på Tolomeo från Artemide än vad man egentligen får...




Granit är en riktig favoritbutik för övrigt. Det finns en hel del från dem hemma hos oss. Därför var det ganska självklart att de här också åkte ner i kassen, perfekta till tvättmedel! Har skrivit på dem med vit whiteboardpenna, också den från Granit.
(Den riktigt uppmärksamme kanske ser att jag har klistrat på grå självhäftade kakeldekor från Inreda.com på vårt vackra rosa kakel).


Ett besök på Söstrerne Grene avslutade shoppingen, där köpte jag tre paket av deras fantastiska chaite, koffeinfritt. Gillar ni chaite, kan jag verkligen rekommendera det!



Kopp från Åhléns, honung från farbror Lennart i Ugglarp.


Over and out / Lena

23 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

*harkel* måste rossla upp mig lite först innan jag kan prata... så FIN den är lampan. Absolut en Jenny-lampa tycker jag. Och jag som älskar chai-te... måste ta mig ned till Malmö någon dag. Tänk så skönt att gå där och strosa en solig dag och fika på stan osv... själva :) Guuud vad jag längtar tills vi ska iväg!

Kram J

Jenny sa...

Hej! Vilka fina saker du köpt!
Håller med dig om att lampan påminner en hel del om Tolomeo:)

De där burkarna är ju såå fina, och vilken bra idé att skriva på dem! Såna vill jag oxå ha..

Kram Jenny

Tusenfröjd sa...

Vilke härlig dag! Lite tid till sig själv, det måste jag nog se till att få inom det snaraste! Det var allt för länge sedan jag var i Malmö så kanske en liten runda ner dig...
Finfina inköp. Lampan skulle passa til min lilla datahörn och burkarna vill gärna flytta in hos mig:-)Hihihi!!
Ska fundera lite på det du frågade mig om... annars skulle vi kunna ordna en trevlig kväll hos oss i växthuset...?
Ha det så underbart!
Liv

Grodmamman sa...

Vilka fina burkar du köpt och vad smart att sätta kakeldekor, var jätte snyggt!:)
Härligt med en dag för sig själv också. Gillar Malmö!
Kram

lottens vita och gröna sa...

åhhhhh lena, granti har jag nu googlat, vad 17 ligger det, dit ska jag bara, vilka kanonsaker, lampan är ju mummastämplad och burkarna är kanoners, måste sno alla idéer idag, fniss! ha det allra goast varmkram lotten

Rosenvit sa...

Glad blir jag att du har en härlig osteopat som hjälper dig. Jag har länge funderat på om Ann Wikström ska få ta itu med min arma kropp. Jag har stort förtroende för henne och nu är hon klar med sin utbildning så vi får se.
Vardagslyx är great!

Tada baby!
Kram Anna

Elisa Day sa...

Skulle också vilja gå till en osteopat, men den närmaste är så långt borta. Funderade ett tag på att utbilda mig till osteopat, men man får ju inte studielån till det. Kanske jag borde boka tid i alla fall och försöka fixa boendet över en natt. Kram

Love Your Homes sa...

Vilken lycka det är att få gå till sin osteopat.....precis som beskriver spänningsdöden.
Min rygg o nacke skulle inte överleva utan henne.

Så du är också en lampfantast, he he....

Sidenhav säger du, ja det är nog så just nu, skall dyka ned i havet igen om en stund igen.

Det är klart du måste utforska Hufvudstaden vi nästa besök.

Kram på dig,
Ia

Jenny sa...

Hej igen Lena, Nu har jag lagt upp dig på min lista oxå!
Ha en skön kväll,
kram Jenny

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Hej Rosenskära,
Tack för besöket i bloggen :-) Jag har lite varierande priser från 250 kr för det minsta (0,8cm) och 380kr för 1,5cm, 500kr för 2,5cm och 650kr för det bredaste 3cm armbandet.

Ps. Dom där te-sorterna är helt underbara, jag har några av dom hemma.

Kram Ann-Helen

Hanna sa...

Snygg lampa! Den skulle passa inne hos dotra, på skrivbordet :)
Dom där burkarna har jag sett hos flera bloggare, jag vill oxå ha :P

Har fortfarande inte varit in på Granit o kollat... vad kostade burkarna?
En vit penna har jag redan, hihihi.. fast vi skulle behöva en uppfräschning av tvättstugan först :/ Nu ser det ut som 'hej kom o hjälp mig' :(
Men man kan ju ha nåt annat roligt i burkarna, såklart :)

Usch vad jag babblar...
Ha'de!
Kramar / Hanna

Karin Lindström sa...

Hej!

Det lät som du fick en mysig dag. Måste läsa lite mer om ryggen. Jag har sån tur att jag aldrig har besvär med den.

Lampan var jättefin och vilket bra pris. Perfekta burkar också. Härligt med lite shopping, det var länge sen för mig!

Ha en fortsatt bra vecka!
Varmaste kramarna
Karin

Karin sa...

Åhh, men tack snälla du för kommentaren hos mig. Gissa om jag blev glad!!! :) Vilken härlig tur, sådant behöver man ibland. Fina fynd du gjorde hos Granit. Där finns mycket snyggt! Chaite är gott, ska kolla efter det nästa gång jag får en chans.

Ha en bra vecka! Kram Karin

Inspiration i vitt sa...

Lampan var jätte fin och passade så bra där.
Gillade dina zinkburkar mycket.
Kram/Ingela.

Anneli sa...

Go´morron!!
Det du beskriver låter för underbart in mina öron!!! Och lyckliga du som har så nära till Malmö...*suck* Ja, jag ska också bo i skåne i mitt nästa liv;)!!

Visst är granit en toppen -affär!! Den där lampan är riktigt, riktigt snygg...och planchen likaså;)!!

Osteopat var ett nästintill främmande begrepp för mig...kroppen hänger med utan att klaga...än så länge...men jag tror att det finns mycket att inhämta hos alternativmedicin när behov väl uppstår...!!

Nu ska jag rikta blicken uppåt och fortsätta med mitt måleri...SKA bli klart idag!!

Kram Kram

My White Cottage sa...

Hej du söta!

Supersnygg lampa du införskaffat! *me like* Fin skolplansch också, skulle gärna vilja ha ett par stycken själv...

Malmö är en riktigt trevlig shoppingstad tycker jag! Har också besökt Söstrarna Grene men hade ingen aning om att de hade så gott te. Det låter som man måste prova det!

Sofiero låter som en toppenkul idé!!! Jag kommer supergärna!!! En läskande lemonad säger man ju inte nej till... ;)

Stor kram till dig!
Jenny

Tidsmästarinnan sa...

Halloj! Som vanligt gillar jag både det jag läser och ser här inne hos dig...
Kram!
Susanne

me and alice sa...

Ursnygg lampa Lena! Granit har så mycket snyggt. Ska snart till storstan igen och ska då absolut besöka granit!
Här är en till som älskar chaite!!!
Den honungen såg så mumsig ut också...
Vad härligt att du börjat måla! Nu blev jag också sugen...
kram Susanne

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh du, det var riktigt fina saker du visar oss !!
Lampan var ju kanon..
Och såna burkar till tvättmedlet har jag också..
Du, tack snälla söta du för den fina kommentaren inne hos mig idag, det värmde gott ska du veta ...tack...
Ha nu en toppendag..här fryser vi,minus 26 grader !! rekord denna vinter..brr...
Kraam Anette

Maria renoverar sa...

Hej!
Jättefina burkar med tvättmedel. Vill också ha!
Kram Maria
http://mariarenoverar.blogspot.com/

Lisa Marklund sa...

Jättefin lampa, ska faktiskt ner till Malmö nästa vecka....man kanske skulle ta och leta upp Granit :-). Och vilket tips Sofiero, det var ju längesen jag var däroch kikade runt på deras vackra saker
Kram Lisa

DRÖMHUSET sa...

Den lampa är superfin, nästan snyggare än Tolomeon till och med och zinkburkarna så fina! Önskar att man hade ett Granit i närheten *suck*

DU kan visst måla, vilken underbar tavla!!! Vill se mer av dina verk!

Min Sune är brunmaskad och alldeles underbar liten Birma! Visst är det en härlig ras?!

Önskar dig en skön söndag!

Kram Sofie ♥

Myownhome sa...

Åh va snygga burkar. :)
Fin blogg du har?
Ha en trevlig kväll
Kram //Johanna