lördag 27 december 2008

Shopping och ärvda älsklingar

Godmorgon alla fina bloggvänner! Vill bara kolla att ni har det bra och att ni njuter av ledigheten och att allt det där som vi tror att vi måste är över, vi måste inte ens ha en storslagen fest med tio vänner på nyårsafton...

En helt annan sak är att vi har det om vi vill, bara för att det är så himla roligt när det väl händer!

Har ni gjort några rea-fynd, töser? Jag lade årets prestation bakom mig i går förmiddag och gjorde mina fynd på en timme mellan kl 10 och 11. Bra sprunget, vassa armbågar.


Gillar Hunky Dorys kläder jättemycket, det är vackra modeller och jordnära färger som passar både till fint och vardags. Det blev en blyertgrå bomullsblus med frackbröst och utställda ärmslut och en sandfärgad omlottkofta med ribbad krage. Halva priset...

Och så måste jag bara visa min juldukning, eller egentligen vår ärvda julduk, den vill jag ALDRIG skiljas från!







Lotta, med bloggen Fyra Årstider - Mitt Liv på Landet, påpekade för mig att jag borde lägga in mig på bloggkoll/bloglovin så att det blir lättare att prenumerera på mina inlägg. Jag tar ju ner månen åt er om ni vill, det vet ni ju *fniss* så nu ligger koden här till höger. Varsågoda!


Följ min blogg med bloglovin





Kram/Lena

13 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Men vad bra..hoppas du inte tycker jag är tokig..
Kram Lotta

Annas skattkammare sa...

Så fin jul-duk!
Jag hade dig redan på bloglovin.. =)
Gillar också hunkydory jättemycket..
Ha en fin helg!
Kram /Anna

Grodmamman sa...

De där kläderna såg ut som kläder för mig!=) Gillar den stilen.
Vilken underbar julduk du har! Och vilken fin dukning.
Här ska vi fira nyår ihop med två andra familjer och då funderar jag på att göra lite finare dukning. Får ju så mycket inspiration från alla bloggare!=
Kram

Love Your Homes sa...

Det är klar man vill ha bloggkoll på dig, så man inte missar något.....Sune, fina dukar, visa ord...listan kan bli lång.

Idag är jag halvslö...försöker måla lite...trööööögt.

Kram till dig, Ia

Karin Lindström sa...

God fortsättning Lena!

Jag hoppas ni haft en riktigt skön och mysig julhelg. Det låter det ju som i alla fall!

Din dukning är också helt underbar! Vilken fantastisk duk, där kommer silvret passa utmärkt *ler*.

Ha en fortsatt skön helg!
Varmaste kramarna
Karin

Ps, jag älskar också Honky Dory fast jag har inte varit iväg på någon shopping tyvärr!

Lallis - liv och leverne sa...

Nej vet du vad. Jag har varit sjuk och missat all rea. Hittills i alla fall.
Jättefin duk!
Kram Lallis

Lilla huset på prärien sa...

Du har så vackert så vackert Lena! Jag älskar att bli ompysslad av dig och det känns som om jag varit där på julmiddagen med dig nu när du visar de fina bilderna :)

Tusen tack för idag!! Kom på att du GLÖMDE att visa mig DINA nya kläder!!

Kram Jenny

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för kommentaren på min sida!
Vad mysigt du har det!
Ja, en hel del skiljer väl ragdoll från birma.
Ragdoll(trasdocka) har ju en förmåga att slappa i kroppen som en trasa emellanåt när de vill:)
Du kan nästan "hälla" ut dem på golvet:)
Mitted-teckningen som mina båda honor har med bl.a vit haka får väl inte birma ha om jag nu inte tar helt fel.
Båda raserana är dock ljuvliga på sitt sätt och visst påminner de om varandra en del.
Kram
Jenny

White Season sa...

Ååå vad kul med lite rea... Jag har faktiskt inte varit inne på stan de senaste årens rea men efter jag tränat på annandagen så sprang jag runt lite snabbt och hittade också massa fint... kul! Det är då man ska handla kläder till halva priset.. Och bra att du har bloggkoll nu :-)

Kram kram njut av dagarna, Malin

marie sa...

Hej Lena!
Vilken fin dukning du har gjort åt dina gäster!
Du undrade vilka tidningar jag jobbar mot - ALLA! Men det är sant att det blivit mest till Allt i Hemmet och Lantliv. Och lite utanför Sveriges gränser också!!!
Ha det gott!
Kram

Eva sa...

en timme. Bra gjort. Nej inget fyndande för mig ...än

Eriiza sa...

Tack för din kommentar.
Ja, jag har gått i terapi och till psykolog länge, men nu orkar jag inte "bearbeta" mina problem längre.
Just p.g.a att jag vet precis varför jag mår som jag mår, men att prata hjälper inte, trots att jag har jättelätt för att öpnna mig..
Så skall prova medicin ett tag.

MvH Eriiza (Heter Eliza egentligen, Eriiza är japanskt)

Eriiza sa...

Tack för din kommentar.
Ja, jag har gått i terapi och till psykolog länge, men nu orkar jag inte "bearbeta" mina problem längre.
Just p.g.a att jag vet precis varför jag mår som jag mår, men att prata hjälper inte, trots att jag har jättelätt för att öpnna mig..
Så skall prova medicin ett tag.

MvH Eriiza (Heter Eliza egentligen, Eriiza är japanskt)