lördag 4 april 2009

Finaste påskpyntet




Tycker jag alltså, ni vet tycke och smak varierar och gult är inte min grej. De här små sakerna har jag hittat på Flora Linnea. Det är Gisela Graham som ligger bakom designen och jag är så förtjust i dem att jag faktiskt skulle kunna ha dem framme året runt.




M
en det ska jag inte, för jag lottar ut dem istället, som tack för att jag har passerat 10 000 besökare. Besökare i all ära - det är ju era kommentarer som är det allra roligaste!


Det blir en kort tävling eftersom vi kommer att åka till stugan på onsdag och fira påsken där (...och min födelsedag!). Lämna en kommentar till detta inlägg så har du en lott, länka till inlägget med bild så har du två lotter. Senast tisdag den 7/4 kl 20:00. Jag drar en vinnare med hjälp av slumptalsgeneratorn. Naturligtvis postar jag vinsten redan på onsdagen eftersom det är påskpynt!



Sune har krupit ner i tvättbaljan. Där ligger han och gömmer sig så att han kan lurpassa på humlor, småfåglar och fjärilar när de svävar förbi...

Varm vårkram/Lena

34 kommentarer:

Agnes Maria sa...

Jättefint påskpynt !!
Som självklart kan vara framme hela året om.
Men vilken bedårande söt Sune !
Jag har oxå en ulltuss som heter Sune, sen så har jag några gosingar till.
Nu skall jag fortsätta titta vidare på din fina blogg, som jag hittade genom Cajsas rum.
Kram Åsa

Grodmamman sa...

Håller med dig, gult är inte min färg heller! Jätte fina påskpynt du lottar ut! Självklart vill jag vara med och jag länkar!:)
Kram

Lisbeth sa...

Åh så fint!
Jag är lite lika dig, gult brukar det bara bl med fjädrar utomhus och kankse i någon blomma från plocket i blomaffären.
Jag länkar och deltar gärna i din roliga tävling.
Sköt om dig...
Trevlig helg!
Lisbeth

Love Your Homes sa...

Om du visste vad glad jag är i höns.....skulle gärna ha en hel drös, älskar att se på Pettsson o Findus med hönorna.
Finast är nog Sune i alla fall, det klickar till varje gång han dyker upp....skall presentera honom för min gaphals, som sover sött i min säng istället för att vara ute i det fina vädret. Kanske dags att ta fram balja, lådor brukar gå bra också.

Kram ♡,
Ia

P.s. Tävlar inte, hoppas det är ok?

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen!

Ja tack, jag vill gäran vara med och tävla om det fina pyntet!!

Kram,

Anna Skata

Anonym sa...

Du har en speciellt personlig smak!
Pricksöta.
Ha det så bra i stugan och Grattis!
Maud

Mitt smultronställe sa...

Jättefint påskpynt!!! Men villken gullig katt!!! Hoppas trippen till stugan blir Skön med bra väder och allt!!! Kram Camilla.

Lilla huset på prärien sa...

Slumptalsgeneratorn! Ahh då har ju jag lika mycket chans som alla andra *ler*

MYCKET fint lena-påskpynt tycker jag. Kom aldrig iväg och köpte de där fjädrarna men de är så söta så!

Nu ska vi grilla!!

Kram Jenny

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej!

Är en ganska ny läsare av din blogg och tycker jättemycket om den! Åh, så sött pybt! det hade jag gärna velat vinna. Mitt ris ska gå i grått i år!

Kram amanda

Elisa Day sa...

Vill gärna tävla om så fina saker! Sune är så söt! Kram

Jenny sa...

Hej Lena!
Vilket jättesnyggt pynt du lottar ut, vill inte missa chansen att vinna dem:)

Är gärna med i tävlingen o länkar från min blogg!

Ha en jätteskön kväll,
Kram Jenny

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilket fint påskpynt! Kul med andra färger än gult...

Så gott han ligger där i solen.. ser helmysigt ut!

Önskar dig en fin födelsedag och glad påsk i förskott!
Kram Marie
PS. Jag länkar förstås till din utlottning...

kardemumma sa...

Men vilket gulligt påskpynt!
Klart att jag länkar!
Ha skön födelsedag och påsk!
Kramar C

lottens vita och gröna sa...

åhhh lena jag norpar en lott och håller tummen, sååå vackert påskpynt, helt i min smak med, gillar inte gult!

sune var mig en charmig kille!

varmkram lotten

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Håller med, gult är väl inte heller min påskfärg förutom någon gul "påskblomma" i zinkbalja...
Kul att Åsa också hittat din blogg via mig! Så ska det vara!
Hälsningar från norr
Carin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, naturligtvis vill jag vara med i tävlingen! Glömde det!
Carin igen

Wilma sa...

Oj, vad fint påskpynt.
Älskar fjäderfän!
Vill gärna få chansen att vinna.

Kika in hos mig, har också en TÄVLING!

// Wilma

♥ Fyra årstider sa...

Tycker det är jätte fint med enkelt påskpynt..håller med om att man kan ha det framme året runt..ibland skulle jag vilja ha mina tomtar framme..för jag tycker så mycket om dem..
Kram Lotta

paula sa...

så fint påskpynt
vill gärna vara med
länkar från min blogg

Hela rubbet sa...

ååh sån söt katt.
fina påskpynt

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jag är usel på påskpynt. Har bara grejor som ungarna gjort i skolpysslet samt några grälla påskägg. Ska ta in lite forsythia idag, men det hade varit kul med något riktigt fint, som dina grejor. Påskpynt måste inte vara lika gult som påskliljor. Hade varit kul att vinna.
Eva

StrandviksVillan sa...

JAAAAAG är absolut med och tävlar!!

Annas skattkammare sa...

Åhh självklart vill jag vara med! Jättefina. Jag länkar också. ha en skön söndag!
Kram /Anna

annashusidingtuna sa...

Jag vill naturligtvis vara med och tävla om detta fina påskpynt!
länkar i min högerkolum.
Kram Anna

Vit som snö sa...

Det vackra pyntet vill jag absolut vara med och tävla om!
En Sune hade inte varit dumt att vinna heller- vilken goding!
Jag länkar från min blogg också!
Kram Cilla

Poppins sa...

Kaninerna är ju jättesöta och passar bra hela året om. Håller tummar för en vinst.
kram

Anna-Lena sa...

Hej,
grattis till dina 10 000 besökare. Vilket fint påskpynt du har hittat. Självklart vill jag vara med i din utlottning. Länkar givetvis! Kram Anna-Lena

Anonym sa...

Vilket vackert påskpynt, skönt att slippa det gula, inte heller min favvofärg! Så klart vill jag vara med i lottningen... hoppas på tur!

Vårkram från Eva-Mari

Villa Carl Larsson sa...

Vilket fint påskpynt. Jag vill väldigt gärna vara med i tävlingen och länkar från min blogg.

Mvh Josefin

Birgitta sa...

Hej!
Självklart vill jag vara med och tävla om påskpynt.
Första gången jag hittar till din blogg men inte den sista. Jag kommer åter.
Birgitta

Ett hus vid en å sa...

Jättefint pynt som jag självklart vill vara med och slåss om!! Ge söta Sune en puss från mig medan jag kikar vidare på din mysiga blogg. kram Kicki

Nygammalt sa...

Ja det var verkligen fina påskpynt, de är jag gärna med coh tävlar om.
Länkar såklart.
Kram.

Aratorps Lena sa...

Oj, viken fin blogg jag hittade idag genom Anne på Stjärnor och champagne! Jag vill gärna vara med i din fina tävling, grattis till dina första 10000! Jag länkar så klart från mig, trots att jag är ute i sista sekunden... Ha en riktigt bra vecka och påsk! Kram Lena. Nu ska jag läsa alla dina inlägg.

Ovala drömmar sa...

hihi men så söööt katt! Det kan inte vara lätt att få någon tvätt hängd när det ligger en sån sötnos där och distraherar ;)

Var bara tvungen att ge honom en en komplimang!

Kram Veronica