tisdag 7 april 2009

Påsk i Ugglarp och vinnare








Väskorna står packade med siktet inställt på vårt ljuvliga paradis - Ugglarp. Kameran får följa med så att ni så småningom får se lite av allt det vackra och närheten till havet. Nu kommer det att vara många av stugägarna som har sin första helg där efter vintern. Det vädras och städas och räfsas. Grillarna ställs ut och framåt kvällningen doftar det underbart! Kanske grillar vi lite lammfärsburgare med fetaost - mums!


Nu sitter jag och sneglar på klockan. Katjing! Där passerade den 20:00, då ska vi se, har förberett mig lite... Slumptalsgeneratorn säger: 15 och då vet jag ganska snabbt vem det är som vinner: Marie med den ljuvliga bloggen Hem och Harmoni! Grattis, pyntet skickar jag imorgon!


Er andra önskar jag helt enkelt en riktigt härlig påsk med ljumma vindar och något gott i påskägget!


Stor kram/Lena

30 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack!
Så kul att jag drog lyckovinsten!!

Önskar dig en skön vistelse iväg och en härlig påsk!

Kram Marie
PS. Värmer i hjärtat att du skriver så rart om min blogg, tack goa vän!

Love Your Homes sa...

Gissa om det skall bli spännande med en ny fotopromenad, från Ugglarp denna gång!
Ser fram emot dina bilder....

Ta nu med dunbolstren och ( ja du vet). Hmpfr!!
Njut av påsken och se till att firas ordentligt.

Bisou, Ia

Grodmamman sa...

Grattis till vinnaren!
Ha nu en härlig påsk!:)
Kram

Tidsmästarinnan sa...

Men asch, nu missade jag allt en fin tävling alltså! Grattis Marie!

Och grattis till er som kommer att ha en helt underbar påsk, det syns ju på bilderna (plus att man vet att det är Halland ju :-)

En stor och varm påskkram!

Njut i din trädgård sa...

Ugglarp - måste googla på det! Ha det gott!

me and alice sa...

Jisses vad vackert det ser ut där!!! Ugglarp! Har aldrig hört det förut, men ser så fint ut! Har ni stuga där??? Det lät underbart gott med lammfärsburgare med fetaost...mmm... Det vattnas i munnen!
Kram Susanne

Karin sa...

Åhh, grattis till Marie! Gisela Gramhams saker är urfina. :) Och jag missade tävlingen. :/

Så härligt med påsk i Ugglarp. Ser fram emot bilderna därifrån! Ha en riktigt god och glad påsk!

Kramar Karin

♥ Fyra årstider sa...

Hur underbart låter inte det..tänk vilken lycka att få ha det så..kunna vara nära havet.
Kram Lotta

kardemumma sa...

Grattis till Hem Och Harmoni!
Tack för din gulliga kommentar, det är klart att du ska bila över "staterna",jag följer gärna med. Annars rekommenderar jag en vecka i NY,för då besöker man världen( och inte enbart USA)och sta´n är underbar med massor av shopping. Vore jag gjord av pengar skulle jag göra en höst resa till New England ocg sitta på en amerikansk veranda och dricka "hot cocoa".
Kramar C

Mia sa...

Vad det ser härligt inbjudande ut, vilket ställe... hoppas du får en riktigt fin påsk!

Kram Mia

Vit som snö sa...

Men vilket paradis Ugglarp ser ut som, otroligt vackert!
Lammfärsburgare med fetaost...mmmm
Ha en underbar påsk!
Kram Cilla

Daniel sa...

Så vackert - vill gärna uppleva Ugglarp nån vacker dag!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Attans att man inte vann pynetet;)Jag blev lite nostalgisk när du skrev om Ugglarp. Jag har tillbringat många härliga sommardagar där på stranden, när vi besökte kusinerna i Getinge. Det är jättefint där, men nu har jag nog inte varit där på 15 år eller så.... ser fram emot att se dina bilder! En underbar påskt önskar jag dig!

/Amanda

chokladblomma sa...

Grattis till vinnaren!
Ha en riktigt skön påsk-helg!
Kram

Annas skattkammare sa...

Grattis till vinnaren!
Glad påsk! Hoppas ni får en underbar helg, det ser så fint ut och låter jättemysigt!
Kram /Anna

Rester till middag sa...

Glad Påsk och ha en skön helg vid havet!

Fröken Fräken sa...

Det var ju smickrande vilken energisk bild som du har av mig! Men herr Fräken började gapskratta vid liknelsen att jag studsar upp ur sängen om morgnarna... Mer släpar sig upp! Det är på eftermiddagarna och kvällarna som mitt pysslande vaknar till liv!

Låter som att ni kommer att få en mycket härligt påskhelg! Rackarns vad sugen jag blev på grillat nu då!

Jenny sa...

Hej goa Lena!
Vad vackert det ser ut på bilderna, verkar vara ett riktigt paradis som du säger:)

Stort grattis till vinnaren Marie!!

Klart jag fixar slickepotten till dig! Du kan ju alltid assistera mig med goda råd sen när jag börjar med min bakning. hihi:)
Du kan väl maila mig din adress?

Hoppas ni får en riktigt skön påskhelg,

Kramis Jenny

lottens vita och gröna sa...

grattis till marie!
ha en härlig påsk i ugglarp, vilken härligt ställe! gopåskkram lotten

Bygatan sa...

Vilka härliga bilder!!

Önskar dig/er en härlig påsk att njuta av.

Kram Lena

IKT i min vardag sa...

Vilken vacker natur! Men du, har ni redan vitsippor!!?

Kram och glad påsk!

Växthusmadam sa...

Påsk i Ugglarp ser ut som en höjdare!
Ha en skön påskhelg!
Växthusmadam

Poppins sa...

Grattis till Marie!
Hoppas vi får en härlig påsk här i söder!
kramar från Poppins

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej.
Nu måste jag be om en sak, min blogg tyckt ha blivit tokig, jag har problem och undrar om du kan skicka en hälsning till mig så jag ser om bloggen fungerar. Om det inte går kan du skriva till min mail och berätta det så jag vet
Min mailadress är zarahallman@gmail.com
Det vore jättesnällt.
Vika underbara platser du får vistas på.
Det ser underbart ur.
Här är lika mycket snö, det snöar i dag, det är ett vårtecken den snö vi får i dag, en speciell sorts snö.
Glad påsk.
Kram Zara

White Season sa...

En jätte skön Påsk helg önskar jag dig och dina... Solen ska ju skina så det kan ju inte bli mycket bättre :-) Många kramar från Malin, underbara bilder du bjuder på...

Lisbeth sa...

Glad påsk & sköt om dig!
Lisbeth

n o r d i n g å r d e n sa...

Ugglarp, vilket ställe!

Grattis till Marie och vilka ljuvliga vitsippor nedan!

Ha en undebar påskhelg!!

Marie sa...

Ser framemot dina bilder från Ugglarp. Skulle gärna vilja ge mig ut på en tur men jag har öppet hela helgen så det får bli senare.
Titta gärna in och ta en koll på kläderna. De är verkligen fina!
Påsk kram!
Marie

Inspiration i vitt sa...

Hej, ha det så mysigt i stugan och stor påskkram till dig/Ingela.

Nygammalt sa...

Grattis till Marie!

Hoppas att du har haft en härlig påsk. God fortsättning önskar jag dig.

Kram.